Στη δίνη της οικονομικής κρίσης η Ακτοπλοΐα



http://img-s-msn-com.akamaized.net/tenant/amp/entityid/BBqzbqF.img?h=408&w=728&m=6&q=60&o=f&l=f
Στη δίνη της οικονομικής κρίσης και του προσφυγικού βρίσκεται η ελληνική ακτοπλοία, που αποτελεί την ζωτική γραμμή σύνδεσης της πολυνησιακής χώρας με την ηπειρωτική.
Η μείωση του εσωτερικού τουρισμού συνεχίζεται αφού οι Έλληνες πλέον δεν έχουν την άνεση να ταξιδεύουν όπως στο παρελθόν. Η παράλληλη αύξηση των αλλοδαπών επιβατών μειώνει την χασούρα αλλά δεν την εξαλείφει. Την ίδια ώρα, ο κρατικός μηχανισμός επιδοτεί τις χερσαίες μεταφορές όχι όμως αναλογικά με τις θαλάσσιες που είναι ο φτωχός συγγενής με αποτέλεσμα να είναι θέμα χρόνου η μη δυνατότητα κάλυψης των δημόσιων-επιδοτούμενων γραμμών.
Προβλήματα υπάρχουν και με τις λιμενικές εγκαταστάσεις, οι οποίες δεν εκσυγχρονίζονται. Όσο αφορά στο προσφυγικό οι εταιρείες υπολογίζεται ότι έκαναν έως τώρα τζίρο 30 εκατομμυρίων ευρώ, όμως θεωρούν ότι είναι μία προσωρινή κατάσταση και δεν την εντάσσουν στους υπολογισμούς τους.
Το 2015 η επιβατική κίνηση δεν ήταν η αναμενόμενη. Το δημοψήφισμα και τα capital controls είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση της κίνησης, η οποία δεν αναπληρώθηκε τους επόμενους μήνες, ενώ αρνητικός παράγοντας ήταν και οι εκλογές του Σεπτεμβρίου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) «η πραγματική επιβατική κίνηση το 2015 μειώθηκε κατά 7% περίπου, ενώ το 2016 ήδη παρατηρείται μείωση του μεταφορικού έργου.
Η μείωση της κίνησης οφείλεται στην πτώση του εσωτερικού τουρισμού, ενώ δεν διαπιστώθηκε ανησυχητική μείωση ή ακυρώσεις των κρατήσεων των αλλοδαπών.
Επίσης παρατηρούμε μετακίνηση επιβατών προς τις αερομεταφορές, ιδιαίτερα στις μακρινές διαδρομές, με κύρια παραδείγματα την Κρήτη, τη Ρόδο και τη Σαντορίνη».
Οι επιχορηγήσεις
Οι κρατικές επιχορηγήσεις για την εκτέλεση δρομολογίων δημόσιας υπηρεσίας για τις θαλάσσιες μεταφορές ανέρχονται σε 75 εκ. ευρώ, ενώ για τις χερσαίες σε 260 εκατομμύρια.
«Η δικαιότερη κατανομή των κρατικών επιχορηγήσεων σε σχέση με τις χερσαίες μεταφορές, είναι απαραίτητη.
Η αύξηση των κρατικών επιχορηγήσεων πρέπει να χρησιμοποιηθεί για την αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων αλλά και τη βελτίωση των μισθωμάτων για τη δρομολόγηση σύγχρονων πλοίων» επισημαίνει ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Μιχάλης Σακέλλης.
Η περίοδος 2009 - 2014, ήταν ιδιαίτερα δύσκολη για τις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις.
Η συνολική απώλεια του μεταφορικού έργου της περιόδου ξεπέρασε τους 15 εκατομμύρια επιβάτες ενώ οι τιμές των καυσίμων έφθασαν σχεδόν να διπλασιαστούν.
Η κρίση της περιόδου 2009-2014 δεν έμεινε χωρίς συνέπειες. Οι ζημιές των εταιρειών μέσα σε μία πενταετία ξεπέρασαν το 1,2 δισεκατομμύριο ενώ εννέα ελληνικές εταιρείες είτε πτώχευσαν, είτε δεν δραστηριοποιούνται πλέον στην ακτοπλοΐα, αποσύροντας ή πουλώντας τα πλοία τους.
Παράλληλα, διαπιστώθηκε αδυναμία προσαρμογής των ναύλων στα νέα δεδομένα διότι η οποιαδήποτε αύξηση θα είχε ως συνέπεια την περαιτέρω μείωση της κίνησης και αύξηση των ζημιών.
«Παρά τη μείωση του αριθμού των πλοίων μετά το 2000, η διαθέσιμη χωρητικότητα αυξήθηκε λαμβανομένης υπόψη της αύξησης της μέσης χωρητικότητας των πλοίων και της δυνατότητας εκτέλεσης περισσοτέρων δρομολογίων, λόγω της αύξησης της ταχύτητας των συμβατικών πλοίων και της δρομολόγησης ταχύπλοων.
Παρά τα προβλήματα, οι υπηρεσίες παρέμειναν εξαιρετικές και μάλιστα χωρίς να ανασταλούν ή να διακοπούν τα επενδυτικά προγράμματα των εταιρειών.
Μέσα σε μία περίοδο κρίσης ο ακτοπλοϊκός μας στόλος αναβαθμίστηκε σημαντικά» επισημαίνει ο Μιχάλης Σακέλλης.
Αδριατική
Οι γραμμές της Αδριατικής επηρεάστηκαν ακόμα περισσότερο από την κρίση την περίοδο 2009-2014. Τα μεγάλα πλοία και αποστάσεις και η άνοδος των τιμών των καυσίμων επιβάρυναν σημαντικά το κόστος των καυσίμων, ενώ παράλληλα έπρεπε να αντιμετωπιστούν και τα προβλήματα από τη μείωση κατά 30% της επιβατικής κίνησης και κατά 22% της εμπορευματικής. Στην Αδριατική την περίοδο 2009-2014 χάθηκε μεταφορικό έργο 2,2 εκατομμυρίων επιβατών επιβατών και 40 χιλιάδων φορτηγών.
«Η πτωτική πορεία των γραμμών της Αδριατικής δυστυχώς συνεχίστηκε και το 2015 με μείωση της επιβατικής κίνησης κατά 12% και μικρής αύξησης της εμπορευματικής.
Τα ζημιογόνα αποτελέσματα επηρέασαν και την ακτοπλοΐα, στην οποία επίσης δραστηριοποιούνται οι εταιρείες που εξυπηρετούν τις γραμμές της Αδριατικής» τονίζει ο Μιχάλης Σακέλλης.
Τα λιμάνια
Το 90% των ελληνικών λιμανιών σύμφωνα με τους ακτοπλόους είναι προβληματικά και τα αναγκαία έργα χρονοβόρα και υψηλού κόστους. «Για μία ακόμα φορά τονίζουμε την ανάγκη λήψης μέτρων. Τα λιμάνια μας θα είναι ο κυριότερος ανασχετικός παράγοντας των μελλοντικών εξελίξεων στην εξυπηρέτηση των νησιών μας» επισημαίνουν οι εκπρόσωποι των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων και προσθέτουν:
« Σε ό,τι αφορά στις λιμενικές υπηρεσίες επισημαίνουμε την ανυπαρξία έργων και την αδυναμία των λιμενικών ταμείων στην εκτέλεση έργων συντήρησης και βελτιώσεων των λιμενικών μας υπηρεσιών.
Είναι απαραίτητος ο έλεγχος των λιμενικών τελών ώστε να εξασφαλίζεται η διάθεση τους σε έργα που να αφορούν στη βελτίωση των λιμενικών υπηρεσιών, προς όφελος των πλοίων μας και των επιβατών. Σε διαφορετική περίπτωση προτείνουμε να μην εισπράττονται, γεγονός το οποίο θα έχει άμεσο αποτέλεσμα τη μείωση της τιμής των εισιτηρίων.
Άλλο σοβαρό θέμα είναι οι αιφνιδιαστικές, χωρίς κανένα διάλογο και διαβούλευση, αποφάσεις των Οργανισμών Λιμένων για την επιβολή μη ανταποδοτικών τελών ή τη χρέωση διπλών τελών για την ίδια υπηρεσία. Επίσης υπάρχει πρόβλημα με το κόστος παροχής διαφόρων λιμενικών υπηρεσιών και κυρίως της περισυλλογής υγρών και στερεών αποβλήτων».
Προβλέψεις για το 2016
«Σχετικά με τις υπηρεσίες που θα προσφέρουν τα πλοία μας το 2016 πρέπει να επισημάνω τον έγκαιρο προγραμματισμό των δρομολογίων και τη διάθεση των πλάνων για κρατήσεις από τους τελευταίους μήνες του 2015.
Οι ενδείξεις για τον εισερχόμενο τουρισμό είναι θετικές και πιθανόν να ξεπεράσουν και αυτές του 2015», δηλώνει ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ:
«Στην ακτοπλοΐα έχουν προστεθεί τέσσερα νέα πλοία ενώ παρατηρούμε και αύξηση των δρομολογίων λόγω επέκτασης της περιόδου λειτουργίας των ταχυπλόων. Το 2016 υπολογίζουμε ότι θα εκτελεστούν 41.000 δρομολόγια με δυνατότητα αύξησής των, εάν παραστεί ανάγκη».

http://www.msn.com/el-gr/money/economy

Related

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ 1047433253660427891

Δημοσίευση σχολίουDefault Comments

emo-but-icon

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

FACEBOOK

Συνολικές προβολές σελίδας

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

ΦΟΡΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

εορτολογιο

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

Google+ Followers

ΖΩΔΙΑ


live score

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

Στο παρόν blog εκτός από άρθρα των διαχειριστών, αναδημοσιεύονται άρθρα από άλλα blogs με αναφορά πηγής στο κάτω μέρος κάθε άρθρου.

-Το blog politikanet αναδημοσιεύει και δεν "υιοθετεί" απαραίτητα το περιεχόμενο των ειδήσεων που αναρτά στις οποίες αναφέρεται η πηγή της είδησης.

- Οι φωτογραφίες και τα βίντεο προέρχονται από το διαδίκτυο, κυρίως από τις εικόνες google και ανήκουν αποκλειστικά στους δημιουργούς τους. Εάν κατά λάθος έχει δημοσιευτεί εικόνα ή βίντεο που διέπεται από πνευματικά δικαιώματα, επικοινωνήστε μαζί μας και θα αφαιρεθεί.

- Οι απόψεις που δημοσιεύονται στο Blog δεν απηχούν κατ' ανάγκη και τις απόψεις των διαχειριστών.


item