Για τους ευρωβουλευτές, τα τροχαία παραμένουν... εκτός ατζέντας

Τροχαία δυστυχήματα

Τον Ιούνιο του 2015, ο Ζαν Κλόντ Γιούνκερ απέρριψε επίσημα την πρόταση που είχε επανειλημμένα διατυπωθεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και άλλους φορείς για την υιοθέτηση ενός στόχου μείωσης των σοβαρών τραυματισμών από τις τροχαίες συγκρούσεις σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης. Βασικό επιχείρημα του ήταν η «έλλειψη αξιόπιστων στοιχείων». Η τραγελαφική κατάσταση όπου στην Ευρώπη, την ασφαλέστερη συγκριτικά ήπειρο σε επίπεδο οδικής ασφάλειας και με τις πλέον αναπτυγμένες υπηρεσίες περίθαλψης να μην «μπορεί» να υιοθετηθεί ένας κοινός ορισμός του «σοβαρά τραυματία» και σαν βάση δεδομένων για τους θανάτους και τους τραυματισμούς στο οδικό δίκτυο να χρησιμοποιούνται τα στοιχεία της αστυνομίας και όχι των υπηρεσιών υγείας φυσικά υποσκάπτει την αξιοπιστία των στοιχείων. Όμως είναι προκλητικό αυτοί που έχουν επιβάλει αυτήν την κατάσταση να τη χρησιμοποιούν ως επιχείρημα για να αρνηθούν να αλλάξει οτιδήποτε.
Μια διαπαραταξιακή ομάδα ευρωβουλευτών με επικεφαλής την Olga Sehnalová ξεκίνησε μια προσπάθεια για να ξανατεθεί το πρόβλημα συλλέγοντας υπογραφές συναδέλφων τους (απαιτείται να υπογράψει η πλειοψηφία). Μέχρι τώρα το σχετικό αίτημα έχουν υπογράψει πάνω από 100 ευρωβουλευτές. Στις 17 Μαρτίου οι οργανώσεις μέλη της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων (FEVR) στην Ελλάδα έστειλαν στους Έλληνες ευρωβουλευτές την παρακάτω έκκληση για προσυπογραφή της δήλωσης. Μέχρι την Κυριακή 20 Μαρτίου είχαν απαντήσει ότι είχαν ήδη υπογράψει το κείμενο οι Ε. Βόζεμπεργκ, Σ. Σακοράφα και ο Γ. Κύρτσος.
Ελπίζουμε μέχρι τις 18 Απριλίου που λήγει η προθεσμία αν προστεθούν και άλλοι αν και στην πρωτοπόρο σε παραγωγή τραυματιών από τροχαία χώρα μας μάλλον θα περίμενε κανείς να το έχουν υπογράψει όλοι.
Προς τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
ΘΕΜΑ: Ζητάμε την υποστήριξή σας για ένα στρατηγικό στόχο μείωσης των σοβαρών τραυματισμών από τροχαίες συγκρούσεις σε επίπεδο ΕΕ . Υπογράψτε την γραπτή δήλωση αριθμός 0004/2016 του ΕΚ.
Σας γράφουμε για να ζητήσουμε την υποστήριξή σας στην υιοθέτηση ενός στρατηγικού στόχου μείωσης των σοβαρών τροχαίων τραυματισμών σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης υπογράφοντας την γραπτή δήλωση αριθμός 0004/2016 του ΕΚ.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία στην Ελλάδα 793 άνθρωποι έχασαν την ζωή τους και 1,082 άνθρωποι τραυματίστηκαν σοβαρά σε τροχαίες συγκρούσεις το 2014. Από το 2010 ο αριθμός των ανθρώπων που τραυματίστηκαν σοβαρά στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχει μειωθεί μόλις 1,6%, ενώ την ίδια περίοδο η μείωση του αριθμού των θανάτων από τροχαία ήταν 18% .
Πέρυσι δυστυχώς ο αριθμός των σοβαρά τραυματιών αυξήθηκε, περισσότερο από 3% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, με τουλάχιστον 203,500 ανθρώπους να τραυματίζονται και να αλλάζει δραματικά η ζωή τους.
Η ιδιαίτερη αξία ενός ξεχωριστού στόχου για τη μείωση των σοβαρών τραυματισμών συμφωνήθηκε πριν από πέντε χρόνια και από τα τρία κύρια θεσμικά όργανα της ΕΕ. Προτάθηκε το 2010 στη Λευκή Βίβλο των Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, και στη συνέχεια υποστηρίχτηκε από τα κράτη μέλη. Στην ψηφοφορία στις 9 Σεπτεμβρίου για την αναθεώρηση της Ευρωπαϊκής πολιτικής μεταφορών από το 2011, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο επανέλαβε επίσης το παλαιότερο αίτημα για «ταχεία υιοθέτηση του στόχου μείωσης, μέχρι το 2020 κατά 40% του αριθμού των ανθρώπων που τραυματίζονται σοβαρά, σε συνδυασμό με μια πλήρως αναπτυγμένη στρατηγική της ΕΕ». Ένας στόχος τελικά αναμενόταν να υιοθετηθεί κατά το πρώτο εξάμηνο του 2015, σύμφωνα με την υπόσχεση «συντόμως» στην Ανακοίνωση Τύπου της Επιτροπής στις 24 Μαρτίου 2015. Αλλά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή οπισθοχώρησε, και τώρα είναι ασαφές πότε θα ορίσει το στόχο.
Οι στόχοι της ΕΕ για την μείωση των θανάτων από τροχαίες συγκρούσεις ήταν μια σημαντική κινητήρια δύναμη για τις δραματικές μειώσεις που έχουμε δει σε πολλές χώρες της Ευρώπης από το 2000 μέχρι και σήμερα.
Ένας στόχος μείωσης των σοβαρών τραυματισμών από τροχαία σε Ευρωπαϊκό επίπεδο είναι ένα απλό, φθηνό, μη αμφιλεγόμενο και αναγκαίο βήμα.
Επιπλέον, υπάρχει ένας ισχυρός οικονομικός λόγος για δράση. Υπολογισμοί του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας των Μεταφορών εκτιμούν ότι, εάν όλοι οι σοβαροί τραυματισμοί που καταγράφηκαν το 2010 είχαν αποφευχθεί, τα οφέλη για την κοινωνία θα ήταν περισσότερα από 50 δις ευρώ αυτό το έτος.
Σας είναι γνωστές οι τεράστιες δυστυχώς διαστάσεις που έχει το ζήτημα των τροχαίων συγκρούσεων και των θυμάτων τους στην χώρα μας.
Παρακαλούμε να στηρίξετε με την υπογραφή σας την γραπτή δήλωση αριθμό 0004/2016 για να θεσπιστεί ένα νέος Ευρωπαϊκός στόχος για τους σοβαρούς τραυματισμούς από τα τροχαία ( προθεσμία έως 18 Απριλίου). Οι γραπτές δηλώσεις μπορούν να υπογραφούν προσωπικά στο Στρασβούργο στο γραφείο LOW T02024 ή στις Βρυξέλλες PHS 02A049 ή ηλεκτρονικά με το συνημμένο έντυπο από το δικό σας e mail προς : WritDeclSign@europarl.europa.eu
Με εκτίμηση
Για τις ελληνικές οργανώσεις –μέλη της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων (FEVR)
Ελένη Καρύδη, πρόεδρος ΕΥΘΥΤΑ –Ρόδου
Γιώργος Κουβίδης, πρόεδρος πανελλαδικού συλλόγου «SOS Τροχαία Εγκλήματα»

www.bloko.gr

Related

ΚΕΝΤΡΙΚΑ ΑΡΘΡΑ 8567002808950520333

Δημοσίευση σχολίουDefault Comments

emo-but-icon

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

FACEBOOK

Συνολικές προβολές σελίδας

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

ΦΟΡΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

εορτολογιο

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

Google+ Followers

ΖΩΔΙΑ


live score

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

Στο παρόν blog εκτός από άρθρα των διαχειριστών, αναδημοσιεύονται άρθρα από άλλα blogs με αναφορά πηγής στο κάτω μέρος κάθε άρθρου.

-Το blog politikanet αναδημοσιεύει και δεν "υιοθετεί" απαραίτητα το περιεχόμενο των ειδήσεων που αναρτά στις οποίες αναφέρεται η πηγή της είδησης.

- Οι φωτογραφίες και τα βίντεο προέρχονται από το διαδίκτυο, κυρίως από τις εικόνες google και ανήκουν αποκλειστικά στους δημιουργούς τους. Εάν κατά λάθος έχει δημοσιευτεί εικόνα ή βίντεο που διέπεται από πνευματικά δικαιώματα, επικοινωνήστε μαζί μας και θα αφαιρεθεί.

- Οι απόψεις που δημοσιεύονται στο Blog δεν απηχούν κατ' ανάγκη και τις απόψεις των διαχειριστών.


item