H μεγαλομάρτυς Αγία Αικατερίνη

H μεγαλομάρτυς Αγία Αικατερίνη

Γράφει ο  Πάνος Αβραμόπουλος

Με την πολυμέρεια της παιδείας, το ευγενές ήθος της και την απαρασάλευτη πίστη της στην θεία δύναμη, κατέχει περίοπτη θέση στο πάνθεον των μαρτύρων της πίστης μας η μεγαλομάρτυς Αγία Αικατερίνη. Κατά τους υμνολόγους μάλιστα της Ορθόδοξης εκκλησίας μας, ονομάζονταν Αικατερίνα.  Γεννήθηκε σε ένα περιβάλλον πνευματικής ευκρασίας, που της εξασφάλισε τις προϋποθέσεις απόκτησης μιας σπάνιας παιδείας. Ο πατέρας της που ονομαζόταν Κώνστας ή Κέστος, ήταν από τους πλούσιους άρχοντες της περιοχής της Αλεξανδρείας. Σπούδασε έτσι αρχαία ελληνικά, λατινικά και φιλοσοφία, ξένες γλώσσες, ενώ μελέτησε και την ιατρική επιστήμη. Παράλληλα όμως η Αικατερίνη είχε προικοδοτηθεί από την φύση, με εξαίρετη φυσική καλλονή, γεγονός που σε συνάρτηση με την σπάνια μόρφωσή της, την είχε καταστήσει στην ευρύτερη περιοχή της Αλεξάνδρειας, μια περιζήτητη και επίζηλη νύμφη. Η μητέρα της αγωνιώντας για το μέλλον της, ήθελε να την παντρέψει με έναν άξιο και καλλιεργημένο άνθρωπο. Απέστειλε έτσι την νεαρή Αικατερίνη σε έναν ασκητή, που ασκήτευε έξω από την Αλεξάνδρεια, για να την βοηθήσει πνευματικά, στο να επιλέξει ένα σωστό σύντροφο στη ζωή  της. Οι συμβουλές του πνευματικού της, την οδήγησαν στο να ασπαστεί ευθύς αμέσως τον Χριστιανισμό, αλλά και να βαπτιστεί χριστιανή. Αφότου έλαβαν χώρα αυτά τα γεγονότα είδε ένα όνειρο, στο οποίο παρουσιάζονταν στην Αικατερίνη η Παναγία και ο Χριστός. Η Θεοτόκος μάλιστα της πέρασε ένα δαχτυλίδι στο χέρι και της ζήτησε να έχει ως μοναδικό νυμφίο στην ζωή της, τον Χριστό. Όμως σαν ξύπνησε διαπίστωσε έκθαμβη, ότι στο χέρι της ήταν περασμένο ένα αληθινό δαχτυλίδι. Το συγκλονιστικό αυτό γεγονός την εξώθησε να αφιερώσει την ζωή της στον Χριστιανισμό και να γίνει ένθερμος υποστηρικτής του. Το ιστορικό πλαίσιο στο οποίο εξελίσσονται τα γεγονότα είναι ο 4-ος μ.Χ. αιώνας, όπου στο τιμόνι της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας βρίσκεται ο Γάϊος Βαλέριος Μαξιμίνος. Ζητά από όλους τους κατοίκους της ρωμαϊκής κυριαρχίας, την άνευ όρων υποταγή στο πρόσωπό του και την παράλληλα συμμετοχή σε ειδωλολατρικές θυσίες, αρχής γενομένης μάλιστα από την πόλη της Αλεξάνδρειας στην οποία ζούσε η Αικατερίνη. Η αγία, δήλωσε ως υπήκοος πίστη στον αυτοκράτορα, αρνήθηκε όμως να προβεί σε ειδωλολατρικές θυσίες. Παρέθεσε μάλιστα ισχυρά τεκμήρια για την ηθική υπεροχή της χριστιανικής θρησκείας και προέτρεψε τον αυτοκράτορα, να συγκεντρώσει μερικούς από τους επίλεκτους σοφούς του, για να τους αναπτύξει τις χριστιανικές της απόψεις. Ο Γάιος Μαξιμίνος έμεινε εκστασιασμένος από το φυσικό κάλλος, αλλά και την εκφραστική αυτοδυναμία της Αικατερίνης. Και έδωσε εντολή να συγκεντρωθούν οι 50 πιο ευρυμαθείς και σοφοί άνδρες της περιοχής της Αλεξανδρείας, προκειμένου να αντιπαρατεθούν με τις χριστιανικές απόψεις της Αικατερίνης. Στην «μονομαχία» που ακολούθησε η Αικατερίνη με την βοήθεια της θείας δύναμης – που ενωρίτερα είχε ενημερωθεί από τον αρχάγγελο Μιχαήλ για την έκβασή της -  κατίσχυσε συντριπτικά έναντι των 50 σοφών και όχι μόνον τούτο, αλλά τους έπεισε παράλληλα να ασπαστούν τον χριστιανισμό και να βαπτισθούν χριστιανοί.

Το γεγονός αυτό εξόργισε τον αυτοκράτορα Μαξιμίνο, που έδωσε ευθύς εντολή, να καούν ζωντανοί οι 50 σοφοί και να βασανιστεί και να φυλακιστεί η Αικατερίνη. Η αγία υπέστη τα πάνδεινα στα βασανιστήρια, ενώ ένας άγγελος την έσωσε από ένα προηγμένο μηχάνημα βασανισμού της εποχής με τέσσερις τροχούς, το οποίο κατατρακύλησε πιο κάτω από αυτήν και σκότωσε αρκετούς ειδωλολάτρες. Το νέο αυτό θαύμα συγκίνησε τόσο την σύζυγο του αυτοκράτορα, όσο και τον επιφανή στρατηγό του Πορφύριο, που μαζί με διακόσιους στρατιώτες, εξεδήλωσαν την επιθυμία να γίνουν χριστιανοί και επισκέφθηκαν στην φυλακή την Αικατερίνη. Η επιρροή πιά που ασκούσε η Αγία, εξόργισε μέχρις αφαντάστου σημείου τον Μαξιμίνο, που ζήτησε αμέσως να βασανίσουν και να αποκεφαλίσουν την γυναίκα του, αλλά και να εκτελέσουν τους 200 στρατιώτες του, που ασπάστηκαν τον Χριστιανισμό. Ακόμα παρέπεμψε σε δικαστήριο την Αικατερίνη, το οποίο αποφάσισε την καταδίκη και τον άμεσο αποκεφαλισμό της. Το εκκρεμές του χρόνου έγραφε 25 Νοεμβρίου - ημερομηνία στην οποία η εκκλησία μας τιμά την μνήμη της κάθε χρόνο - όταν έξω από την πόλη εκτελέστηκε ο αποκεφαλισμός της μεγαλομάρτυρος Αικατερίνης. Το ακέφαλο  σώμα της Αγίας, μετέφεραν δυο άγγελοι στο όρος Σινά, το οποίο αποκαλύφθηκε μετά από τέσσερις αιώνες από έναν ασκητή. Ο ασκητής το μετέφερε στην μονή του Σινά, όπου και φυλάσσεται μέχρι τις μέρες μας, εκχέοντας μύρο και πραγματοποιώντας πολλά θαύματα.

*Ο συγγραφέας Πάνος Ν. Αβραμόπουλος, είναι Α΄ Αναπληρωματικός Δημοτικός Σύμβουλος Αθηναίων
www.panosavramopoulos.blogspot.gr

Δημοσίευση σχολίουDefault Comments

emo-but-icon

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

FACEBOOK

Συνολικές προβολές σελίδας

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

ΦΟΡΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

εορτολογιο

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

Google+ Followers

ΖΩΔΙΑ


live score

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

Στο παρόν blog εκτός από άρθρα των διαχειριστών, αναδημοσιεύονται άρθρα από άλλα blogs με αναφορά πηγής στο κάτω μέρος κάθε άρθρου.

-Το blog politikanet αναδημοσιεύει και δεν "υιοθετεί" απαραίτητα το περιεχόμενο των ειδήσεων που αναρτά στις οποίες αναφέρεται η πηγή της είδησης.

- Οι φωτογραφίες και τα βίντεο προέρχονται από το διαδίκτυο, κυρίως από τις εικόνες google και ανήκουν αποκλειστικά στους δημιουργούς τους. Εάν κατά λάθος έχει δημοσιευτεί εικόνα ή βίντεο που διέπεται από πνευματικά δικαιώματα, επικοινωνήστε μαζί μας και θα αφαιρεθεί.

- Οι απόψεις που δημοσιεύονται στο Blog δεν απηχούν κατ' ανάγκη και τις απόψεις των διαχειριστών.


item