O Eλληνικός κινηματογράφος την δεκαετία του 1960: Άνθρωπος για όλες τις δουλειές

 O Eλληνικός κινηματογράφος την δεκαετία του 1960: Άνθρωπος για όλες τις δουλειές

Του Πάνου Αυγουστή*


Το Άνθρωπος για όλες τις δουλειές είναι τίτλος απρόμαυρης ελληνικής κινηματογραφικής ταινίας, παραγωγής 1966, σε σκηνοθεσία του Γιώργου Κωνσταντίνου. Το σενάριο υπογράφουν οι Γιώργος Κωνσταντίνου και Χρήστος Κυριάκος ενώ η παραγωγή έγινε από την εταιρεία Αφοι Ρουσόπουλλοι.

Ο Γιώργος Πασπαράτος γιος του εφοπλιστή καπεταν-Μανώλη που οι σπουδές του στο εξωτερικό τον έχουν διαμορφώσει σε έναν αμείλικτο αριβίστα συγκρούεται κάθετα με τον πατέρα του ο οποίος προσπαθεί να του ενσταλλάξει μια πιο ανθρωπιστική φιλοσοφία με αποτέλεσμα να αποφασίσει πεισμώνοντας να εγκαταλείψει έξω φρενών την οικογενειακή επιχείρηση, μαζί και τη Λίζα που είναι ερωτευμένη μαζί του, για να αποδείξει στο πατέρα του ότι μπορεί να πετύχει στη ζωή με τις δικές του μεθόδους, ότι μπορεί να γίνει πλούσιος εκμεταλλευόμενος τις στεναχώριες και τη μοναξιά των πλουσίων. Πιάνει δουλειά ως σερβιτόρος σ' ένα ξενοδοχείο όπου παράλληλα με τα καθήκοντα του αρχίζει να μελετά τους πελάτες του και να δολοπλοκεί ανάλογα χειραγωγόντας τους, άλλοτε με επιτυχίες, αλλοτε με αποτυχίες, μέσα από τις οποίες όμως, καθώς και μέσω μιας πληθώρας άλλων περιστατικών της πλοκής του έργου (που συνιστούν μια καλά δομημένη κωμωδία καταστάσεων που πλαισιώνεται από μοναδικά ερμηνευμένους χιουμοριστικούς διαλόγους), αρχίζει να βιώνει μια σταδιακή πλήρη μεταστροφή 180 μοιρών από τις δικές του αρχικές πεποιθήσεις προς την συνειδητοποίηση ότι ο πατέρας του τελικά ήταν αυτός που μάλλον είχε δίκιο ευθύς εξ αρχής κι όχι ο εαυτός του. Παρόλο που ο αριβισμός του φέρνει τα αναμενόμενα αποτελέσματα ο ίδιος τελικά συναισθάνεται ότι μια τέτοια στάση ζωής δεν του ταιριάζει προσωπικά. Έτσι στο φινάλε του έργου αποφασίζει να επιστρέψει για να βρει προς έκπληξη του ότι η προτύτερα ερωτευμένη μαζί του Λίζα έχει μετατραπεί τώρα σε μια παγερή και αδιάφορη αριβιστρία σε πλήρη αντιγραφή των δικών αποκηρυγμένων πλέον προτύπων. Τελικά καταφέρνει να την ξανακερδίσει και το έργο τελειώνει με το στερεότυπο της τελικής ένωσης του ζευγαριού των ταινιών της εποχής. Πηγή: el.wikipedia.org


*Ο Πάνος Αυγουστής είναι M.Sc βιβλιοθηκονόμος του Πανεπιστημίου Αθηνών.

www.politikanet.gr


Related

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ 1177306128662736113

Δημοσίευση σχολίουDefault Comments

emo-but-icon

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

FACEBOOK

Συνολικές προβολές σελίδας

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

ΦΟΡΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

εορτολογιο

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

ΖΩΔΙΑ


live score

ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

Στο παρόν blog εκτός από άρθρα των διαχειριστών, αναδημοσιεύονται άρθρα από άλλα blogs με αναφορά πηγής στο κάτω μέρος κάθε άρθρου.

-Το blog politikanet αναδημοσιεύει και δεν "υιοθετεί" απαραίτητα το περιεχόμενο των ειδήσεων που αναρτά στις οποίες αναφέρεται η πηγή της είδησης.

- Οι φωτογραφίες και τα βίντεο προέρχονται από το διαδίκτυο, κυρίως από τις εικόνες google και ανήκουν αποκλειστικά στους δημιουργούς τους. Εάν κατά λάθος έχει δημοσιευτεί εικόνα ή βίντεο που διέπεται από πνευματικά δικαιώματα, επικοινωνήστε μαζί μας και θα αφαιρεθεί.

- Οι απόψεις που δημοσιεύονται στο Blog δεν απηχούν κατ' ανάγκη και τις απόψεις των διαχειριστών.


item